Wydarzenie zakończone

Bierzesz udział w planowaniu, tworzeniu i wdrażaniu strategii marketingowej lub sprzedażowej? Chcesz dowiedzieć się więcej o segmentacji klientów na podstawie danych?

Dołącz do naszego webinarium, aby poznać techniki segmentacji analitycznej oraz dowiedzieć się, jak skutecznie wykorzystać analizę danych w Twojej pracy!

Segmentacja klientów na podstawie danych

12 marca 2025 r. / 11:00 – 12:15

Obejrzyj skrót wydarzenia

Co dalej?

Udział w webinarium to dopiero początek. Sprawdź, co jeszcze przygotowaliśmy.

1
Blog poświęcony gromadzeniu i analizie danych — www.predictivesolutions.pl/blog
2
Pełne nagranie wydarzenia — skontaktuj się z nami, aby uzyskać do niego dostęp

W trakcie wydarzenia zaprezentowaliśmy doświadczenia naszych Klientów, którzy do optymalizacji tworzonych strategii wykorzystali analizę danych. Omówiliśmy korzyści z przeprowadzenia segmentacji na podstawie danych, ale także sposoby radzenia sobie z wyzwaniami, które mogą się pojawić w trakcie trwania tego procesu. Przede wszystkim jednak pokazaliśmy, jak samodzielnie przeprowadzić segmentację analityczną i zaprezentować rekomendacje decydentom.

Wystarczy przesłać nam informację z prośbą o dostęp, a my udostępnimy cały materiał. Warto!

3
Możliwość kontaktu z prelegentem — f.krzystanek@predictivesolutions.pl, tel. 797 727 092

Wykorzystanie oprogramowania do analizy danych znacząco przyśpiesza pracę z danymi, pozwala wyciągać rzetelne wnioski i automatyzować proces pozyskiwania informacji. Jeśli w swojej pracy napotykacie Państwo wyzwania związane z analizą danych np. na potrzeby segmentacji klientów, chętnie porozmawiam o możliwych i łatwo dostępnych rozwiązaniach. Zachęcam do bezpośredniego kontaktu.
Filip Krzystanek – Zastępca dyrektora, analityczne rozwiązania biznesowe

Agenda

O czym porozmawiamy w trakcie wydarzenia?

01

Wykorzystanie analiz segmentacyjnych do wsparcia działań kierowanych do klientów

  • Korzyści wynikające z wykorzystania segmentacji analitycznej
  • Wyzwania przy wdrażaniu tego podejścia w praktyce
  • Doświadczenia z wdrożeń segmentacji w różnych branżach biznesowych

02

Segmentacja w działaniu – zastosowanie zaawansowanych technik statystycznych w procesie wyodrębniania i profilowania segmentów

  • Jakie efekty możesz uzyskać wykonując segmentację analityczną na własnych danych?
  • Dlaczego segmentacja w oparciu o jedno lub dwa kryteria to za mało?
  • Jak łatwo wyznaczyć liczbę segmentów i dokonać podziału klientów na jednorodne grupy, uwzględniając wiele kryteriów jednocześnie?
  • Jak przekuć wyniki analiz w rekomendacje biznesowe?

03 Sesja Q&A

04 Zakończenie webinarium

Obejrzyj skrót wydarzenia

Korzyści

Dzięki udziałowi w bezpłatnym webinarium:

Szybko rozwiążesz typowe problemy związane z analizą danych

Omówimy sposoby radzenia sobie z różnymi wyzwaniami podczas pracy z danymi, takimi jak np. niekompletne dane, czy zbyt duża liczba zmiennych do analizy. Pokażemy Ci, jak możesz samodzielnie realizować analizy segmentacyjne, począwszy od wstępnej eksploracji danych, przez wykorzystanie odpowiednio dobranych technik analitycznych aż po raportowanie, nawet jeśli nie jesteś ekspertem w zakresie analizy danych.

Osiągniesz trafne wyniki segmentacji na podstawie danych

Poznasz przykłady zastosowania podejścia analitycznego do segmentacji klientów. Zaprezentujemy studia przypadków analiz zrealizowanych przez naszych Klientów z kilku różnych branż. Zwrócimy uwagę na metody analizy danych i wyniki jakie zostały osiągnięte dzięki analitycznemu podejściu. Te przykłady pomogą Ci zrozumieć praktyczne aspekty wykorzystania technik analizy danych.

Ograniczysz niepotrzebne koszty dzięki umiejętności samodzielnej pracy z danymi

Przekonamy Cię, że jesteś w stanie samodzielnie przeprowadzić segmentację klientów. Pokażemy Ci, jak łatwo można przekształcić dostępne dane w użyteczne informacje. Zaprezentujemy sprawdzone techniki analityczne, praktyczne wskazówki i triki oraz sposoby interpretacji wyników. Przekonasz się, że pogłębione analizy są na wyciągnięcie ręki!

Zamień dane w wiedzę o klientach

Skuteczne zarządzanie dzięki wnioskom z analizy danych

Kultura podejmowania działań w oparciu o wyniki analiz, pozwala firmom na lepsze rozumienie potrzeb klientów, co przekłada się na zwiększenie ich satysfakcji i wzrost przychodów. Aby możliwe było osiągnięcie tych korzyści, analitycy muszą nie tylko rozumieć dane i sprawnie je analizować, ale także komunikować wyniki analiz w zrozumiały sposób wewnątrz organizacji.

Wyodrębnianie jednorodnych grup wsród klientów

Aby lepiej dopasować ofertę i komunikację marketingową do potrzeb klientów, warto przeprowadzić segmentację, czyli podział klientów na mniejsze grupy o podobnych charakterystykach. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod segmentacji, które mogą opierać się na intuicji lub z góry przyjętych założeniach, segmentacja analityczna wykorzystuje twarde dane, aby zidentyfikować i scharakteryzować grupy klientów.

Ocena jakości grupowania

O ile w przypadku stosowania niewielkiej liczby kryteriów segmentacji (od 1 do 3), możliwe jest wyznaczenie segmentów na podstawie pojedynczego wykresu, to w przypadku stosowania większej liczby takich kryteriów, analiza wizualna przestaje wystarczać. W takim wypadku standardem jest wykorzystanie dedykowanych algorytmów grupowania. W celu oceny jakości otrzymanego rozwiązania, stosuje się natomiast specjalnie zaprojektowane miary.

Pogłębianie wniosków oraz intuicyjna wizualizacja

Drugim ważnym etapem segmentacji, zaraz po przeprowadzeniu grupowania jest profilowanie segmentów. Profilowanie polega na opisie segmentów ze względu na zmienne wykorzystane podczas procedury grupowania, a także inne dane o klientach, jakimi dysponujemy. Wykonywane jest ono w celu zrozumienia charakteru poszczególnych segmentów, a także zbadania kto do nich należy. To właśnie na tym etapie formułowane są wnioski i rekomendacje dla decydentów.

Opiekun spotkania

Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe